Programmatic
Programmatic to technologia umożliwiająca kupowanie oraz sprzedawanie powierzchni reklamowych w Internecie. Proces umożliwia dotarcie do konkretnych grup użytkowników ze spersonalizowanym komunikatem.
Kampania programmatic umożliwia wyświetlanie formatów reklamowych w różnych rozmiarach, m.in.: 300 × 250, 250 × 250, 300 × 600, 728 × 90.
Reklamę można emitować w formatach display (w tym rich media), video czy audio.
Precyzyjne dotarcie do Twoich potencjalnych Klientów
Kampanie programmatic to maksymalna precyzja w kierowaniu reklam w Internecie. Reklama trafia do Twoich potencjalnych Klientów dokładnie w momencie kiedy poszukują oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
Dzięki rozbudowanym mechanizmom do przetwarzania danych behawioralnych w programmaticu można budować dedykowane grupy odbiorców.
Dokładne targetowanie reklam można podzielić na:
- behawioralne - zainteresowania, ostatnie zakupy, intencje zakupowe,
- kontekstowe - słowa kluczowe, kategorie stron,
- algorytmiczne - podobieństwo do wybranych list odbiorców,
- demograficzne - wiek oraz płeć,
- technologiczne - rodzaj urządzenia, szybkość łącza internetowego, rodzaj przeglądarki internetowej,
- brand safety - m.in. kierowanie lub wykluczanie osób poniżej 18-go roku życia, osób dorosłych lub osób z włączonym nadzorem/filtrem rodzicielskim, wykluczanie stron zawierających treści kontrowersyjne.
Programmatic daje również możliwość korzystania z danych "first party" pozyskanych przy prowadzeniu kampanii w innych kanałach marketingowych np. mailing, oraz danych "third-party" (dane od zewnętrznych dostawców) i danych z zasobów Google.
Mocne strony modelu programmatic
- Dotarcie do użytkowników o określonych cechach socjodemograficznych (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zawód).
- Doskonała kontrola nad zasięgiem i cappingiem (częstotliwością emisji) kampanii – szczególnie istotne przy zasięgowych/brandingowych kampaniach.
- Większe możliwości optymalizacji kampanii - pomiar efektywności w czasie rzeczywistym.
- Wyższy CTR i kilkukrotnie dłuższy czas zaangażowania odbiorcy w porównaniu ze standardowymi formatami reklamowymi.
- Opłaty optymalizowane pod pojedyncze wyświetlenie w danym miejscu, danej osobie, danym czasie i środowisku.
- Wysoka automatyzacja procesów zarządzania kampaniami.
Dotrzyj nawet do 98% użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę nie dokonując konwersji!
Dzięki programmatic możesz retargetować anonimowych użytkowników, którzy dokonali wybranej akcji na Twojej stronie.
- Możliwość dotarcia do anonimowych osób, które były wcześniej na Twojej stronie, lub weszły w interakcję z naszą reklamą.
- Customer audience - możliwości kierowania komunikacji do odbiorców z Google Ads, Youtube oraz list mailingowych.
- Kampanie similar audience do osób, wykazujących bardzo zbliżone intencje zakupowe do tych będących na naszych listach.
- Rekomendowanie produktów w czasie rzeczywistym.